Pnevmatike so eden izmed najbolj pomembnih sestavnih delov vsakega kolesa. So namreč edini stik s podlago. In če so pnevmatike neustrezne, ostali sestavni deli, kot so vzmetenje in menjalniki, sploh ne pridejo do izraza.

Rok trajanja

Kot vsaka stvar imajo tudi kolesarske pnevmatike svoj rok trajanja. V tem oziru govorimo o dveh dejavnikih. Prvi je obraba, drugi pa starost. Z uporabo se seveda uničuje profil pnevmatik, kar seveda občutno vpliva na oprijem. Starost pa vpliva na samo kakovost gume.

Nekako velja pravilo, da je pnevmatike treba zamenjati na vsaki dve sezoni zamenjati, saj takrat guma postane preperela in neprožna ter kot taka ne nudi ustreznega oprijema.

Kakšen je pravilen pritisk v kolesarskih pnevmatikah?

Odgovor na to vprašanje se nekoliko razlikuje glede na tip kolesa, o katerem govorimo. Načeloma pnevmatike pri vseh kolesih opravljajo funkcijo oprijema in delno tudi blaženja tresljajev. Pri mestnih kolesih, ki jih v glavnem uporabljamo na gladkih urbanih površinah, je priporočljivo, da so pnevmatike napolnjene razmeroma trdo. Na ta način omogočajo tudi dober energetski izkoristek.

Vse skupaj je nekoliko drugače pri treking in gorskih kolesih.

S treking kolesi se namreč pogosto vozimo po makadamskih cestah. Še posebej na suhem makadamu trdo napolnjene pnevmatike ne nudijo optimalnega oprijema. To lahko občutimo predvsem v obliki zdrsavanja na ovinkih ali pri zaviranju. Zato je morda priporočljiv nekoliko manjši pritisk v pnevmatikah.

Pri gorskih kolesih pa je ta težava še večja. Zato ima večina izkušenih kolesarjev ves čas pri sebi zračno tlačilko. Načeloma imajo pri vzponih pnevmatike napolnjene bolj trdo, kar omogoča boljši energijski izkoristek. Pred spustom pa pritisk v pnevmatikah nekoliko zmanjšajo, kar omogoča boljši oprijem in večje udobje. Pri tem pa je treba paziti, da pritisk ni prenizek.

V tem primeru lahko namreč pride do tako imenovanega sezuvanja pnevmatike z obročnika. Poleg tega pa so preveč mehke pnevmatike bolj izpostavljene morebitnemu predrtju.

Ponudbo kolesarskih tlačilk si lahko ogledate na spodnji povezavi:

Profil pnevmatik

Profil pnevmatik se seveda bistveno razlikuje glede na tip kolesa.

Za mestno vožnjo potrebujemo razmeroma gladek profil, ki je prilagojen urbanim površinam.

Treking kolesa so opremljena z nekoliko profiliranimi pnevmatikami, ki omogočajo tudi terensko vožnjo. Zelo primerne so tudi pnevmatike s takoimenovanim kombiniranim profilom, ki ima gladek srednji tekalni del in profiliran stranski del, ki pri terenski vožnji omogoča več oprijema.

Vse skupaj je najbolj kompleksno pri gorskih kolesih. Rekreativna gorska kolesa imajo srednje grob profil in so tudi dimenzijsko ožja. Na drugi strani ekstrema so kolesa za spust opremljena z širšimi in bolj robustnimi pnevmatikami. Učinkovit kompromis pa prestavljajo pnevmatike, s katerimi so opremljena vsegorska kolesa. Njihove pnevmatike namreč ponujajo optimalno kombinacijo udobja, oprijema in energijske učinkovitosti.

Preverite ponudbo pnevmatik in zračnic: