Trail tek je veliko mero svoje popularnosti pridobil zaradi atraktivnih videoposnetkov in fotografij, kjer tekači tečejo po gorskih grebenih, se vzpenjajo med oblake in norijo na vrtoglavih spustih. Vendar takšna predstava trail teka sproži tudi precejšen strah pred tem med začetniki, ki si nikakor ne predstavljajo, da bi tekli v klanec, saj je že hoja povsem zadosten napor.

Pa vendar trail tek ni nič kaj groznega in nedosegljivega. Ne verjamete?

V naslednji nekaj odstavkih bom poskušal čim bolj poenostavljeno povedati zakaj je trail tek postal tako priljubljena oblika rekreacije in vedno več je tekačev, ki raje kot na cesto zavijejo na stezico.

Za vsakega se najde primeren teren … tudi za popolne začetnike

Če pogledamo na trase našega teka Julian Alps Trail Run, potem hitro ugotovimo, da so že razdalje primerne tako za začetnike, kot tudi za tiste najbolj vzdržljive. Največ tekačev se tako poda na 10 km, 15 km in 30 km trase, za tiste željne bolj ekstremnih preizkušenj, pa se najdejo še razdalje 65, 100 in 170 km.

Zakaj je trail tek tako popularen?

Pri trail teku gre za doživetje, ki pogosto prekaša večino tekaških doživetij na cestnih tekih. Tu gre za preplet čudovite narave, stezic in tudi dobrega vzdušja, ki je kar stalnica med tekmovalci na takšnih prireditvah.

Pogosto je tudi malce manj v ospredju tekmovalna nota, saj si tekači vedno z veseljem vzamejo kakšno minuto, da naredijo kakšno dobro fotografijo s trase ter si na postaji brez naglice privoščijo okrepčilo in malo poklepetajo s prostovoljci in tekmovalci.

Kako se dobro pripraviti za trail tek?

Če se torej lotimo kar prve in najbolj pereče stvari – kako premagati vzpone. Kot sem že omenil, prva asociacija ko nekomu omenim trail tek je ponavadi tek v klanec. Ampak naj vam izdam eno skrivnost. Na trail tekih se v klanec skoraj vedno precej hodi. Vsaj velika večina dober del klancev prehodi.

Ne sodit vseh po parih posameznikih, ki so v tistih posnetkih in izgledajo da niso iz tega svet. Noben rekreativec ne izgleda niti približno podobno. Zato hoja v klanec ni neuspeh, ampak zgolj realnost.

Skrivnost je torej izdana, sedaj vemo, da klancev ni potrebno obvezno preteči, ampak se jih lahko tudi prehodi. Če vas torej skrbi, da boste edini, ki boste hodili, potem se zagotovo obremenjujete z napačnimi rečmi. Če gledamo na trening z vidika začetnika, bodo dovolj treningi teka na ravnini in kakšen pohod vsak teden. Seveda ne bomo s tem pretekli 100 km ultra traila z 10 000 vzpona, ampak za 10 – 15 km razdaljo z 200 do 300 m vzpona pa bomo kmalu pripravljeni.

Sem dovolj pripravljen za svoj prvi trail tek?

Pogosto se pojavi potem ta dilema, na ravnini sem že pretekel 10, 21 km ali pa tudi več, bi šlo to tudi na trail teku? Seveda bo šlo, samo lotite se tega postopno.

Torej postopnost – če ste pretekli na ravnini 10 km in boste upoštevali moj nasvet in naredili še kakšen pohod na tedenski ravni in temu postopoma dodali še kakšen malenkost razgiban teren pri teku, potem ste lahko brez skrbi za razdalje med 10 in 15 km. Podobno bi dejal za tiste, ki ste pretekli že kakšen polmaraton, prave bodo razdalje tam od 15 do 25 km.

Mnogo tekačev drugače deli podobno mnenje, da je bilo premagati razdaljo na trail teku celo lažje kot na cestnem teku. Saj na cestnem teku pogosto bijemo malce bitke z uro in odštevamo kilometre, ki se nikakor nočejo odštevati po naših željah. Na trail teku pa gre bolj za doživetje, ko pridemo do lepe razgledne točke si vzamemo trenutek, se naužijemo razgledov in gremo dalje. Na postajah malce pokramljamo s prostovoljci in sotekmovalci, tako da nam težko postane dolgčas. Kot ste ugotovili že sami, končni čas je na trail teku precej manj pomemben kot samo doživetje.

Seveda to ne velja za vse, najhitrejši bijejo prav enako bitko s časom in tekmeci kot na cesti, vendar tukaj bolj mislim na tekače, ki v svoji glavi še bijejo bitko, če so primerni za trail tek.

Torej, kateri izgovor vam še ostane, da ne poizkusite trail teka? Se vidimo na stezicah.

Avtor članka: Luka Hren, tekaški trener