Kadar nimaš možnosti teči na prostem, je možno vadbo nadomestiti s tekom na tekalni stezi?  Tukaj je nekaj koristnih napotkov in odgovorov.

Veliko tekačev se strinja, da ni lepšega kot teči na prostem, na svežem zraku, v objemu narave. Včasih pa se zgodi, da nam vreme in drugi dejavniki to onemogočajo.

Med nami pa so tudi tekači, ki prisegajo na tekalno stezo. Tudi, če raje tečete v naravi in ste izkušen tekač, je dobro upoštevati nekaj nasvetov, kadar tečete na tekalni stezi.

Prednosti teka na prostem

Tek na prostem ima nekaj manjših  prednosti pred tekom na tekalni stezi:

  • je motivacijski. Čas, ki ga preživite na prostem dokazano pozitivno deluje na počutje.
  • Je bolj zahteven in krepi več različnih mišic. Pri teku na prostem tečemo po različnih terenih in tako dodatno razvijamo kordinacijo.
  • Tvoje telo porablja več kalorij zaradi zračnega upora, vetra.

Tudi tek na tekalni stezi ponuja nekaj prednosti:

  • Tvoj trening ni odvisen od vremenskih razmer
  • Izberete lahko različne programe in natančno spremljate vaš napredek.
  • vaši sklepi so manj obremenjeni

Kako poskrbeti za dober trening na tekalni stezi?

Nasveti, ki jih je dobro upoštevati pri teku na tekalni stezi:

  • Nagib steze naj bo vsaj 1%. Tako boste ustvarili pogoje, ki jih imate pri teku na prostem.
  • Razmišljajte o hitrosti. Ne glede na to, če tečete na prostem ali na tekalni stezi, formula za učinkovitost je preprosta: bolj intenziven kot je trening, več kalorij porabite.
  • Naj bo tekalna steza tvoje orodje za povečanje hitrosti. Tekalna steza je odličen pripomoček za intervalni trening.  Eksperimentirajte z prednastavljenimi programi in naklonom. Predvsem pa sami sebi postavljajte izzive.

Tek ima veliko koristi za zdravje. Izredno pomembno pa je, da imate načrt, kako boste izpeljali svoj trening. Kombiniranje teka na prostem s tekom na tekalni stezi vam zagotavlja fleksibilnost, raznolikost in dolgoročno kondicijsko bazo.