Povzetek

Vsaka športna aktivnost ima poleg številnih pozitivnih učinkov tudi nekaj negativnih posledic. Med slednjimi je zagotovo utrujenost, ki se odraža tudi v neprijetnem občutku v mišicah. Prav zaradi tega je masaža tako zelo pomemben sestavni del vadbe. Z njo razbolelim mišicam zagotovimo regeneracijo, razbijemo nastale vozličke in mišična vlakna spravimo v prvotni položaj. Profesionalni športniki si masažo privoščijo takorekoč vsak dan – po vsakem napornem treningu in po vsaki tekmi. Rekreativci tako pogoste masaže sicer ne potrebujejo. Glede na pogostost vadbe pa je vsekakor priporočljivo, da si masažo privoščijo vsaj na vsaka dva tedna. Masaža pri fizioterapevtu je razmeroma draga in zamudna. Dobra novica je ta, da si osveščeni športniki lahko pomagajo tudi s samomasažo s penastimi masažnimi valjčki. S tem enostavnim fitnes pripomočkom je možno opraviti samomasažo skoraj po vsakem treningu. Na ta način masaža postane sestavni del telesno športne higiene.

Preprečuje napetosti in bolečine v mišicah

S samomasažo sprostimo napetosti in bolečine v mišicah, ki so posledica napornega treninga. Če se zmasiramo takoj po treningu, zmanjšamo možnost nastanka zapoznele bolečine, ki se sicer pojavi šele kakšen dan po naporu. Masaža z valjčkom namreč preprečuje, da bi se mišična ovojnica (fascija) preveč oprijela mišičnega tkiva, kar sicer pripelje do bolečin in poškodb.

Preprečuje poškodbe

Po napornih treningih, še posebej če med njimi ni dovolj časa za počitek in regeneracijo, mišice postanejo zatrdele in vozličaste. Prav takšne mišice so kot ustvarjene za nastajanje poškodb. Trdo mišično tkivo se namreč precej hitreje zatrga ali strga. Zato je še toliko pomembno, da po treningu mišice spravimo v prvotni položaj, predvsem pa da jim spet zagotovimo prožnost in naravno mehkobo.

Povečuje gibljivost

Z redno masažo ohranjamo in povečujemo gibljivost. Le ta je izjemno pomemben sestavni del celotne telesne pripravljenosti. Na žalost pa gibljivost z leti upada, zato ji je priporočljivo namenjati čim več dodatne pozornosti. V ta sklop seveda spada tudi samomasaža.

Zmanjšuje stres

Seveda pa redna masaža tudi zmanjšuje stres in omogoča sprostitev celotnega telesa. Zato je samomasaža priporočljiva tudi po napornem delovnem dnevu.

Za različne dele telesa

Z masažnimi valjčki si lahko zmasiramo različne dele telesa. Tovrstna samomasaža je še posebej učinkovita pri masiranju stegenskih, mečnih in hrbtnih mišic. Masažo je treba opravljati s počasnimi gibi, vsakemu delu pa je treba nameniti od 30 sekund do ene minute. Če se lotevate bolečih delov telesa, bo bolečina že po kakšnih 20 sekundah začela popuščati.

Vibracijski masažni valj Energetics VMR Roller

Zelo učinkovit samomasažni pripomoček je tudi Energetics VMR Roller. Izdelan je iz okolju prijaznega materiala, opremljen pa je s posebnim vibracijskim sistemom, ki še dodatno stimulira regeneracijo. To je izjemen pripomoček za vsakega športnika. Ekskluzivno je voljo v prodajalnah Intersport.