Tomaž Jensterle, državni prvak v supanju, disciplina sprint.

Šport nam poleg dobrega počutja in zdravja nudi mnogo več. Uči nas discipline, potrpežljivosti in vztrajnosti. Za lažji začetek in hitrejši napredek je pomembno, da se ga lotimo na pravi način, tako z izbiro primerne opreme, učenja pravilne tehnike, kakor tudi načrtnega, rednega in postopnega treninga.

V primeru supanja ni nič drugače, v osnovi je to veslaški šport primeren za vsakogar. Kako resno in v kakšne podrobnosti se posameznik spusti je prepuščeno vsakemu posebej.

Naš cilj je lahko igra in sončenje, izguba kilogramov in izoblikovanje telesa ali tekmovanje. To upoštevajmo že od samega začetka pri izbiri opreme.

Začnimo z osnovami

  1. Stojimo točno na sredini deske

Običajno je to na mestu, kjer je ročaj za prenašanje. Razkorak naj bo v širini ramen, če stojimo bolj skupaj žrtvujemo stabilnost, s pretiranem razkorakom (noge so krepko razmaknjene in iztegnjene), pa omejimo aktivacijo večjih mišičnih skupin pri zaveslaju in mu pravimo tudi »žirafje noge«.

2. Nastavitev in držanje vesla

Veslo naj bo nastavljeno 15-20cm višje od naše telesne višine. Lopatka je obrnjena naprej. Z eno roko primemo za zgornji ročaj, z drugo za steblo, veslo dvignemo v vodoravnem položaju nad glavo. Ko imamo komolce pokrčene na 90°, je naš razmak rok optimalen. Na vodi to začutimo kot uravnotežen in kontroliran zaveslaj.

  1. Zaveslaj

VBOD: Zgornja roka naj bo rahlo pokrčena, spodnja skoraj iztegnjena, steblo držimo čvrsto s celotno dlanjo, kot da bi se hoteli dvigniti na drogu. Pomembno je, da lopatko spredaj čimbolj v celoti potopimo v vodo. Prvi gib naj bo usmerjen navzdol globoko v vodo.

POTEG: poteg izvedemo s spodnjo roko, zgornja roka naj sledi spodnji, služi nam kot opora in hkrati nam določa smer, zato naj bodo gibi usmerjeni naprej in ne v stran.

Moč in hitrost nam določa prvih 30 cm zaveslaja, ki naj bo izveden natančno in hitro.

Poteg izvedemo šele, ko je veslo v celoti potopljeno!

  1. Dvig: poteg naj traja le do gležnjev, nikakor ne nadaljuj zaveslaja za svojim telesom! Med potegom so kolena rahlo pokrčena, zato pri dvigu lopatke iz vode vstanemo in se pripravimo na naslednji zaveslaj.