Povzetek

Jesen je za mnoge najboljši in najlepši letni čas. Ko se narava odane v jesenske barve, nastanejo pogoji, ki so takorekoč idealni za najrazličnejše športne aktivnosti. Zato sploh ni presenetljivo, da je jesen čas številnih množičnih športnih prireditev.

V jesenskih mesecih so pogoji za tek tako rekoč idealni. Za razliko od poletne vročine so jesenske temperature med 10 in 20 stopinj Celzija daleč najbolj primerne za tek. Pri tem razponu temperatur se človeško telo ob daljših tekih počuti najbolje.

Jesen predstavlja odlične razmere za vse tekače

Seveda se jesenski tek razlikuje od tekača do tekača. Tisti, ki se bodo udeležili katerega izmed naštetih maratonov, se bodo v tem času posvečali sklepnim pripravam na svoj vrhunec leta. Tisti, ki tečejo bolj ali manj za svoj užitek, bodo uživali v prekrasni kulisi narave, ki se pripravlja na zimo. Tisti, ki imajo svoje cilje izdelane že za naslednjo sezono, pa bodo počasi začeli graditi svojo tekaško bazo. To pomeni, da bodo pri njih na sporedu ne preveč hitri in srednje dolgi teki, s katerimi bodo svoj srčno-žilni sistem in mišičevje začeli pripravljati na napore, ki se bodo začeli naslednje leto spomladi.

Tekmovanja in trening

V času od septembra do novembra so na sporedu številni maratoni. Na koledarju so kar trije iz elitne skupine World Marathon Majors – Berlin, Chicago, New York, pa tudi tradicionalni Ljubljanski maraton je tradicionalno na sporedu konec oktrobra.

Jesen je tudi pravi čas za udeležbo na kateri izmed poučnih in koristnih tekaških delavnic, ki jih številni strokovnjaki, trenerji in društva organizirajo v obmorskih krajih v slovenski in hrvaški Istri. Tam se bodo seznanili z nekaterimi novimi znanji in skrivnostmi. Poleg tega bodo nabrali nekaj novih kilometrov in sklenili nova znanstva. Zagotvo boste spoznali sotekača, s katerim boste drug drugemu postali sparing partner in s katerim vas bodo povezovale podobne sposobnosti, ambicije, motivacija in cilji.

Telesna priprava za zimske športe

Jesen je tudi čas, ko navdušenci nad zimskimi počasi začenjajo z odštevanjem do začetka smučarske sezone. Tisti najbolj zagreti se seveda zavedajo, da morajo zimo pričakati dobro telesno pripravljeni. In zato v svojo kondicijsko pripravo vključijo tudi kar nekaj kilometrov teka, ki jim služijo kot osnova temeljne telesne pripravljenosti, s katero bodo med vijuganjem po belih strminah močni, lahkotni, agilni in dinamični.

Jesenska tekaška oprema

Tek v jeseni je prijeten tudi zaradi bolj prijaznih temparatur, v katerih se manj znojimo in posledično pokurimo manj energije. Hkrati je jesen tudi tisti del leta, ko tekači kratke hlače in in majice s kratkimi rokavi počasi zamenjajo za nekoliko toplejša oblačila. Nekako velja pravilo, da do temperature približno 15 stopinj Celzija lahko vztrajamo v kratkih oblačilih. Ko temperature padejo na okoli 10 stopinj Celzija pa je že čas za pajkice in majice z dolgimi rokavi. Za jesenski tek so primerne tiste bolj lahkotne različice tekaških oblačil, ki so izdelane iz sodobnih tehničnih materialov, ki se hitro sušijo in dobro odvajajo vlago.

Če se na tek odpravimo bolj zgodaj zjutraj, pozno popoldne ali celo zvečer, nam bo zagotovo prav prišla tudi tanjša tekaška jopica ali anorak, ki bo tudi učinkovita zaščita, če nas med tekom preseneti kakšna kaplja dežja.

Jesenska tekaška obutev

Bolj ko se jesen preveša v zimo, več je deževnih dni in vreme je bolj vlažno. V takih razmerah si je smiselno omisliti tekaške copate z vodo-odporno membrano, ki skrbi, da je notranjost copat vedno suha. Tovrstni copati nam bodo prišli še posebej prav, če tekemo po gozdnih stezicah, ki so v jesenskih mesecih lahko blatne, mokre in spolzke.