Povzetek

Skoraj vsaka strokovna športna revija, predvsem pa na spletu najdete neskončno veliko nasvetov, kako vaditi in kako najbolj učinkovito priti v formo. Seveda je zelo dobro poznati številne različne načine vadbe, hkrati pa se je dobro zavedati tudi napak, ki jih pri vadbi nehote lahko zagrešimo. In te napake so lahko pogosto razlog za manjšo učinkovitost vadbe. Preden se resno posvetite vadbi, poskrbite, da na vašem seznamu ne bo tudi šest napak, ki jih opisujemo v spodnjih vrsticah.

Ste našli svojo najbolj primerno vadbeno rutino?

Prepričani ste, da jo dobro poznate, da točno veste, koliko ponovitev morate narediti in posledično se točno zavedate učinkov vadbe, vsakič ko stopite v telovadnico. Če je temu tako, potem obstaja zelo dober razlog, da s tem načinom vadbe takoj prekinete. Mišiče se namreč navadijo na ponavljajočo se obremenitev in število ponovitev, kar pomeni, da rezultati ne bodo niti blizu pričakovanih. Čas je, da nekaj spremenite, da poskusite nekaj novega in drugačnega. Nov način vadbe bo spodbudil vaša mišična vlakna, poleg tega pa boste tudi z glavo bolj pri stvari.

Pogostost vadbe in počitek

Podobno velja tudi za vaje za določene mišične skupine, ki jih ponavljate vsak dan in pri tem mišičnim vlaknom ne omogočite dovolj časa za              regeneracijo. Počitek je prav tako pomemben sestavni del vadbe, ki mišičnim vlaknom omogoča obnovo in razvoj. Posledično to pomeni boljši tonus in lepše telo. Če že vadite vsak dan, potem se ne posvečajte vedno istim mišičnim skupinam. V vsakem primeru pa je priporočljiv vsaj en dan počitka na tri dni vadbe.

Ne izogibajte se utežem

Kaj pa delo z utežmi, se ga izogibate? Ne delajte te napake. Delo z utežmi je ključ do močnih mišic, do ploskega trebuha in dobrega mišičnega tonusa. Zato se ne zanašajte le na kardio vadbo. Več mišične mase pomeni tudi več kurjenja kalorij.

Hidracija

Ali čakate na konec vadbe in potem spijete dober liter vode? Tudi to ni pravi pristop. Pravilna in sprotna hidracija namreč odplakuje škodljive snovi iz mišic in na ta način omogoča njihov hitrejši razvoj. Če boste med vadbo skrbeli za hidracijo, se boste počutili močnejše in z več energije.

Ne sramujte se znojenja

Ali uživate v občutku, ko se med vadbo znojite? Seveda, to je pravilno in to je eden izmed glavnih ciljev vadbe. Znojenje je zdrav znak pravilnosti vadbe, predvsem pa dokaz, da se trudite po svojih najboljših močeh. Saj ne vadite zato, da bi se dokazali drugim, temveč sebi. Zato se priganjajte in znojite.

Ne izogibajte se hrani, kadar hujšate

Če vadite zato, da bi se znebili dodatnih kilogramov in se pri tem izogibate obrokom pred in po vadbi, to ni pravilen pristop. Na ta način namreč nimate dovolj energije za vadbo, poleg tega pa se po vadbi ne morete dovolj hitro regenerirati. Pravilna prehrana naj bo vaš sopotnik pri vadbi, ki vam bo omogočil zgraditi močno in zdravo telo.

Ko vadite, je pomembno, da to počnete na pravilen način. Predvsem pa je zelo pomembno, da se izogibate napakam. Preden se podate na to pot, se prepričajte, da bo vadba za vas optimalna, predvsem pa se ne sramujte morebitnih napak iz preteklosti, saj imate vedno priložnost, da jih popravite.