Tek v poletnem času

Zmotno je misliti, da poleti ni primerno teči. Pomembno pa je, da dobro upoštevamo nekatere nasvete, da se lahko dovolj dobro zaščite pred nezaželenimi posledicami, ki jih lahko kaj hitro izzove tek pri višjih temperaturah.

Eno od najpomembnejših pravil poletnega teka je, da se na visoke temperature pričnete privajati postopoma. Vse dokler se vaše telo popolnoma ne prilagodi poletnim temperaturam, tecite v senci – nekje od deset do petnajst dni. Pred tekom se raje zadržujete v toplejših in ne v hladnejših prostorih. Nenaden šok ob zapustitvi hladne sobe in prihodu na vroče sonce lahko namreč izzove srčne težave.

Pijte dovolj tekočine

Za preprečevanje dehidracije, imejte vedno pri sebi pijačo, in to ne glede na to, kako dolgo nameravate teči. Dobrodošla je predvsem zdrava pitna voda, ki pa jo lahko kombinirate tudi s kakovostnimi športnimi napitki. Strokovnjaki pri več kot enournem teku svetujejo, da poleg vode uživate še izotonične, športne pijače. Te namreč vsebujejo elektrolite. Z obilnejšim potenjem v poletnem času vaše telo izgublja tudi nadvse dragocene minerale.

Do dehidracije pri zdravih osebah na sploh najpogosteje prihaja ravno v poletnem času, še zlasti pri opravljanju aktivnosti, kot je na primer tek. Zaradi višjih temperatur se povečuje izguba vode s potenjem. V primeru blage dehidracije lahko pomaga že samo povečan vnos čiste vode. Naše telo je namreč samo sposobno v relativno kratkem času nadomestiti izgubo elektrolitov. Če pa na primer izgubimo več kot 5 odstotkov normalnega volumna vode, je priporočljivo pitje izotoničnih pijač.

Ob tem pa je vsekakor potrebno odpraviti vzroke za povečanje izgube tekočine. Znižati je potrebno telesno temperaturo ter se rekreirati zlasti v jutranjem ali pa večernem času.

Izogibajte se pitju sladkanim pijačam. Raje izbirajte tiste z manjšo vsebnostjo sladkorja. S preveč sladkanimi pijačami v telo vnašate prazne kalorije, in to brez ustreznih mikro ter makro hranil. Zaradi dodanega sladkorja pa imamo neredko tudi občutek, da nas kljub pitju še vedno daje žeja. Pred tekom se prav tako nujno izogibajte sestavinam, ki dehidracijo lahko samo še pospešijo. To pomeni, da ne smete zauživati alkohola ter kofeina. Tudi za nekatera zdravila je značilno, da pospešujejo dehidracijo, na primer antihistamini. Pred aktivnostjo pa je nezaželena tudi uporaba antiperspirantov, ker preprečujejo potenje. Slednje pa je še kako pomembno, da se vaše telo lahko ohladi.

Za poletni tek v gore je hidracijski nahrbtnik izjemno dobrodošla izbira

Poleti se nekateri strastni tekači še posebej navdušujejo nad gorsko obliko teka. V tem primeru je treba še toliko bolje poskrbeti, da ne pride do dehidracije. Skoraj obvezen pripomoček prav vsakega gorskega tekača bi moral biti hidracijski nahrbtnik. Pri nas v Intersportu imate na izbiro številne odlično zasnovane tovrstne nahrbtnike vodilnih blagovnih znamk.

Energetics H3 II je oznaka za hidracijski tekaški nahrbtnik, ki je primeren zlasti za gorski tek. Še posebej se odlikuje po svoji izvrstni zasnovi. Opremljen je s posebnim mehom za vodo; v glavnem predalu je še nekaj prostora za vse nujne potrebščine.

Za še večjo varnost ponoči pa učinkovito poskrbijo odsevni detajli na nahrbtniku. Njegova prostornina je 3 litre, teža pa nekaj več kot 200 gramov.

Še nekateri drugi koristni napotki za tek v vročih poletnih dneh

Tecite pozno zvečer ali pa že zgodaj zjutraj. Ko so dnevne temperature najvišje, tedaj se teku raje izognite. Če se boste odločili za jutranji tek, je dobro, da ga zaključite nekje do 9. ure. Zvečer pa raje tecite kar po gozdu, kjer je precej hladneje. Najbolje se obnese tek po 19. uri. Dodatne vadbe z nekoliko hitrejšimi intervali izvajajte v telovadnici na tekočem traku. Ne pozabite na dobro zaščito pred sončnimi žarki. Obvezna oprema za vsakega poletnega tekača so še kapa, krema z zaščitnim faktorjem in sončna očala.