Kolesarjenje

Najbolj zagrizeni kolesarji pedale navijajo 365 dni na leto in pri tem jih takorekoč nič ne ustavi. Če jih zmotijo hladno vreme, sneg in poledenele ceste, gredo pač v nekoliko toplejše kraje, kjer so poti in stezice suhe in normalno prevozne. A večina rekreativnih kolesarjev se v zimskem času posveti drugim športnim aktivnostim, kolo pa za nekaj mesecev postavijo na stranski tir. Ko kolo dalj časa miruje, ga je na to “neaktivnost” treba pripraviti. Na srečo kolo za vzdrževanje ni prav zahteven rekvizit. Z nekaj preprostimi ukrepi pa ga vendarle ohranimo in poskrbimo za njegovo brezhibno delovanje, vzdržljivost in življenjsko dobo.

Kolo dobro očistimo

Kolo pred zimskim spanjem dobro očistimo in s primernim lubrikantom naoljimo verigo in druge vitalne vrteče se dele. Pomembno je predvsem čiščenje obročev, naper ter seveda zobnikov, verižnikov in menjalnikov. Priporočljivo je dobro pregledati okvir. Manjše praske lahko zaščitimo kar s prozornim lakom za nohte in na ta način učinkovito preprečimo rjavenje. Pri podmazovanju ne smemo pozabiti na notranjo stran cevi sedežne opore.

Kje čez zimo hranimo kolo?

Pravzaprav je vseeno, ali kolo prezimi v stanovanju, kleti ali garaži. Pomembno je predvsem to, da je shranjeno v suhem prostoru. Na ta način preprečimo, da vlaga ne povzroči rjavenja. Zato je tudi tako zelo pomembno, da je kolo dobro očiščeno in dobro posušeno. Če nas pozimi vendarle zamika, da bi se s kolesom malo zapeljali, moramo, ko se vrnemo domov, seveda ponoviti vajo – se pravi kolo je treba ponovno očistiti, posušiti in podmazati. Nikakor pa kolesa pozimi ne smemo hraniti na odprtem. V tem primeru nas bo spomladi čakal precej žalosten in rjast prizor.

Ali naj kolo stoji ali visi?

Morda je nekoliko bolje, če kolo prezimi v visečem stanju. To je dobro predvem za obročnike in pnevmatike, ki se v lebdečem stanju ne deformirajo. A resnici na ljubo je možnost, da bi obročniki sodobnih koles postali “jajčasti”, zelo majhna. Če kolo stoji na istem mestu, je vendarle dobro, da vsake toliko časa premaknemo obroče in na ta način preprečimo, da bi bila ista točka obremenjena preveč časa.

Za kolesa z vzmetnimi vilicami ali polnovzmetena kolesa je priporočljivo, da jih na vsakih nekaj tednov za nekaj dni obrnemo “na glavo”. Na ta način poskrbimo za to, da olje v vzmeteh ne steče do najnižje točke. Če kolo redno obračamo, bo notranjost vzmeti vseskozi dobro podmazana.

Kaj pa dodatna oprema?

Predvsem določena mestna in treking kolesa imajo nameščene kar nekaj dodatne opreme. Vijakom, s pomočjo katero so nameščene strešice in prtljažniki, je dobro privoščiti kapljico olja. Če je kolo opremljeno z elektronsko opremo (števci, luči …), je treba ravnati v skladu z navodili proizvajalca. V navodilih namreč jasno piše, ali naj bodo baterije polne ali prazne.