Naše gibanje v gležnju je najbolj naravno takrat, ko se nam pri dotiku s tlemi stopalo in gleženj zmerno gibata od nagiba navzven (supinacija) proti nagibu navznoter (pronacija). To nagibanje je zaželeno, saj s tem stopalo in gleženj blažita dotik s tlemi. Zato izbirajmo takšno tekaško obutev, ki nam to omogoča.

Nevtralnim tekačem

se stopalo in gleženj pri tekaškem copatu, ki nima nobene dodatne učvrstitve pod stopalnim lokom, primerno nagiba. Nevtralni tekači niso vsi, ki imajo normalno oblikovan stopalni lok. Oblika stopala namreč ni edini dejavnik, ki vpliva na nagibanje stopala in gležnja.

Tekaški_copati_glede_na_obliko_stopala

Nevtralni tekači in zmerni pronatorji

Njim se stopalo in gleženj že nekoliko bolj nagiba navznoter, zato naj izbirajo nevtralne tekaške copate ali takšne, ki imajo zmerno podporo pod stopalnim lokom.

Pronatorjem

se stopalo in gleženj zelo izrazito nagiba navznoter. Zaradi tega se poveča obremenitev stopalne vezi, ahilove tetive, negativno pa to gibanje vpliva tudi na koleno. Izbirajo naj tekaške copate, ki imajo močnejšo podporo pod stopalnim lokom.

Supinatorjem

se stopalo in gleženj zelo malo nagibata navznoter. Zaradi tega je blaženje v stopalu in gležnju slabše. Izberejo naj tekaške copate, ki so mehki in tudi nimajo nobene podpore pod stopalnim lokom.

Tek po naravnih terenih – Trail

Narava je mogočna. V vsakem od nas je del nje. Kadar pa se podamo v gozdove, hribe, ko naš pogled pogleda nad meglo, srce zapoje še bolj glasno. Kekčeva pesem zaigra v utripu srca. Le zakaj ne bi stekli, če lahko?

Tek po manj kultiviranih poteh je za stopala in gleženj bolj naporen. Grobo kamenje, korenine, strmina, razgibanost v vse smeri, zahtevajo od nas dobro pripravljenost in primerno obutev. Obutev, ki s čvrstejšim podplatom bolje zaščiti stopalne kosti, se dobro oprime podlage, v gornjem delu nekoliko dodatno zaščiti prste pred nepredvidenimi udarci in tudi takšne, ki nekoliko podprejo gleženj.

Urban Praprotnik, tekaški trener Intersport